Class Details

eleni bellou vrefoniakos stathmos kerkyra metavrefiko

Μέταβρεφικό τμήμα

#2y – 2,5y

icon

Πέττα Όλγα - Βασιλάκη Ιωάννα

Ωράριο 07.30 – 16.00

Από το «μαζί» στο «μόνος»
ένα υπέροχο ταξίδι

Το στάδιο της ανακάλυψης, του «θέλω μόνος μου» και της πρώτης κοινωνικότητας

Μεταξύ 1,5 και 2,5 ετών, το παιδί ξεκινά να δείχνει έναν κόσμο μέσα του που θέλει να εκφραστεί. Είναι η φάση όπου το «αγκαλιά» γίνεται «θέλω μόνος μου». Όπου το βλέμμα ψάχνει άλλους ανθρώπους, το σώμα ζητά κίνηση και το μυαλό διψά για εμπειρίες. Το Τμήμα Μικρών Νηπίων του Βρεφονηπιακού Σταθμού «Ελένη Μπέλλου» είναι σχεδιασμένο για να υποδεχτεί αυτή την εσωτερική «έκρηξη» με κατανόηση, φροντίδα και κατεύθυνση.

teacher
teacher

Ο στόχος μας: Αυτονομία χωρίς απομάκρυνση

Η μεγαλύτερη ανάγκη του παιδιού σε αυτή την ηλικία είναι η επιβεβαίωση ότι μπορεί χωρίς να χρειάζεται να απομακρυνθεί.

Γι’ αυτό καλλιεργούμε:

  • Την αίσθηση ικανότητας, μέσα από μικρές πρωτοβουλίες
  • Κύκλος ομάδας: τραγουδάκια, ρυθμός, χαιρετισμοί
  • Ελεύθερο και καθοδηγούμενο παιχνίδι
  • Μικρές θεματικές ενότητες (π.χ. «Το σώμα μου», «Τα ζώα», «Ο καιρός»)
  • Καλλιτεχνική έκφραση με χρώμα, μαλακά υλικά, κολάζ
  • Μικρές βόλτες στον αυλόγυρο με παρατήρηση της φύσης
  • Ύπνος, φαγητό, προσωπική φροντίδα με ηρεμία

Κάθε δραστηριότητα σχεδιάζεται με βάση την ηλικία και την προσωπικότητα της ομάδας.

Πρώτα βήματα στην αυτονομία

Σε αυτή τη φάση, τα παιδιά αρχίζουν να κατανοούν τη δύναμη του «εγώ». Δεν είναι άρνηση αλλά είναι τα πρώτα σημάδια διαμόρφωσης ταυτότητας.

Εμείς υποστηρίζουμε:

  • Την προσωπική επιλογή (π.χ. παιχνίδι, ποτήρι, παζλ)
  • Την ενθάρρυνση στη χρήση της γλώσσας αντί για γκρίνια
  • Την κατανόηση των συναισθημάτων: «Είσαι θυμωμένος γιατί...»
  • Τη σωματική αυτονομία: στο φαγητό, στο πλύσιμο χεριών, στην αλλαγή ρούχων
  • Την τακτοποίηση των προσωπικών αντικειμένων (Εδώ δεν διορθώνουμε. Συνοδεύουμε.)

Δημιουργικότητα χωρίς «σωστό και λάθος»

Σε αυτή την ηλικία, η τέχνη είναι παιχνίδι και εμπειρία, όχι αποτέλεσμα. Χρησιμοποιούμε υλικά φυσικά, μαλακά και ασφαλή.

  • Ζωγραφική με τα δάχτυλα
  • Κόλλα και κομμάτια χαρτιού
  • Ζυμάρι, νερό, άμμος, ύφασμα
  • Τα παιδιά ανακαλύπτουν: τι αισθάνομαι όταν αγγίζω, τι συμβαίνει όταν πιέζω, τι σημαίνει “φτιάχνω κάτι”.
  • Η δημιουργία γίνεται τρόπος έκφρασης, και όχι υποχρέωση.

Πρώτες λέξεις – Πρώτη γλώσσα

Σε αυτό το στάδιο, η γλώσσα εκρήγνυται. Οι πρώτες λέξεις μετατρέπονται σε νοήματα.

Οι παιδαγωγοί:

• Χρησιμοποιούν καθαρό λόγο, χωρίς μωρουδίστικη φωνή
• Δείχνουν και ονόματα αντικείμενα και συναισθήματα
• Δίνουν χώρο στο παιδί να πει αυτό που θέλει, ακόμη κι αν δυσκολεύεται
• Σέβονται τις παύσεις, τους ήχους, τις πρώτες του “προτάσεις”

Εδώ, ο λόγος χτίζει την προσωπικότητα.

Οι παιδαγωγοί μας – Ο πρώτος «καθρέφτης» του παιδιού

Οι παιδαγωγοί μας γνωρίζουν καλά ότι σε αυτή την ηλικία το παιδί μιμείται, δοκιμάζει, προκαλεί, απορεί.

Και όλα αυτά χρειάζονται:.

• Παρατήρηση, χωρίς πίεση
• Υπομονή, χωρίς αυστηρότητα
• Όρια, χωρίς τιμωρία
• Χαρά, χωρίς υπερδιέγερση

Κάθε μέρα, η παιδαγωγός αντανακλά στο παιδί την εικόνα του με σεβασμό και αγάπη.

Υγεία και φροντίδα

Όπως και στο βρεφικό:

• Εβδομαδιαία επίσκεψη παιδιάτρου
• Καθημερινή φροντίδα με υγιεινούς κανόνες
• Ειδική παρακολούθηση κατά τις πρώτες μεταβάσεις (π.χ. δυσκολία αποχωρισμού, άγχος ύπνου, ξεσπάσματα)

Οι γονείς ενημερώνονται για οποιαδήποτε αλλαγή με λεπτότητα και ειλικρίνεια.

Φαγητό και ύπνος

Τα παιδιά σε αυτό το στάδιο:

• Μαθαίνουν να κάθονται στο τραπέζι με την ομάδα
• Τρώνε με κουτάλι / πιρούνι με καθοδήγηση
• Μαθαίνουν βασικές λέξεις σχετικές με διατροφή
• Ξεκουράζονται σε ήσυχο, προετοιμασμένο περιβάλλον, με καθημερινό ρυθμό
• Καθιερώνουν τη ρουτίνα ύπνου (με αγαπημένο κουκλάκι ή αντικείμενο ασφαλείας)

Οι γονείς δίπλα μας

• Τακτικές ενημερώσεις (γραπτές και προφορικές) • Προτάσεις για παιχνίδι & γλώσσα στο σπίτι • Διακριτική υποστήριξη σε φάσεις «δύσκολες» (π.χ. άρνηση, έντονο συναίσθημα) • Συμμετοχή σε εσωτερικές γιορτές ή απλές δημιουργίες

Τι προσφέρει αυτό το τμήμα στο παιδί;

• Συναισθηματική σταθερότητα • Αυτοπεποίθηση στις πρώτες του ικανότητες • Εμπιστοσύνη στους ενήλικες • Γλώσσα για να εκφράζει σκέψη και ανάγκες • Εξοικείωση με την ομάδα • Πρώτα θεμέλια προσωπικότητας

Γιατί κάθε "θέλω μόνος μου", χρειάζεται έναν άνθρωπο που απαντά: “Είμαι εδώ, σε βλέπω”.

Βρεφονηπιακός Σταθμός "Ελένη Μπέλλου"

Φόρμα εγγραφής
logo paidikos