Class Details

Vrefonipiakos stathmos eleni bellou kerkyra egkatastaseis 11

Προ-προνήπιο

#3y – 3,5y

icon

Παπαδάτου Αλεξάνδρα

Ωράριο 07.30 – 16.00

Το παιδί βρίσκει τη θέση του στον κόσμο

Το στάδιο της ωρίμανσης, της κοινωνικής συνύπαρξης και της προετοιμασίας

Στο Προ-προνήπιο, κάθε παιδί αποκτά μεγαλύτερη επίγνωση του εαυτού του αλλά και του «άλλου». Σχέσεις δημιουργούνται, φιλίες γεννιούνται, το παιχνίδι αποκτά νόημα και οι δραστηριότητες συνδέονται με πραγματικές εμπειρίες. Στο Τμήμα Προ-προνήπιου του Σταθμού «Ελένη Μπέλλου», καλλιεργούμε την ισορροπία ανάμεσα στη μάθηση και το παιχνίδι, στην ανεξαρτησία και τη συνεργασία, στην εσωτερική πειθαρχία και την ελευθερία της έκφρασης.

teacher
teacher

Ο στόχος μας: προετοιμασία με ήθος και ελευθερία

Σε αυτή την ηλικία, το παιδί προετοιμάζεται σιγά σιγά για την ένταξή του στο σχολείο. Όχι μόνο γνωστικά αλλά ως πρόσωπο.

Θέλουμε το παιδί:

  • Να νιώθει άνετα σε ομάδα
  • Να εμπιστεύεται τον εαυτό του
  • Να λύνει συγκρούσεις με λόγο
  • Να εκφράζει συναισθήματα με επίγνωση
  • Να λειτουργεί με ρουτίνα αλλά χωρίς μηχανική πειθαρχία
  • Να αγαπά τη γνώση γιατί τη ζει

Εδώ ξεκινάει η εσωτερική οργάνωση της προσωπικότητας.

Καθημερινότητα με περιεχόμενο

Το Προ-προνήπιο έχει δομή ημέρας, με εναλλαγή μεταξύ:

  • Ομαδικής παρεούλας
  • Θεματικών ενοτήτων με κατασκευές, συζήτηση, αφήγηση
  • Πρώτων "εργασιών": ζωγραφιές με νόημα, ταξινομήσεις, γραμμές
  • Κατηγοριοποιεί χρώματα, σχήματα, αντικείμενα
  • Μαθαίνει έννοιες όπως πάνω/κάτω, δίπλα, ανάμεσα

Αυτά δεν διδάσκονται μηχανικά, αλλά ενσωματώνονται στο παιχνίδι και στην καθημερινή εμπειρία.

Πρώτες δεξιότητες γραφής, προανάγνωση

Δεν κάνουμε «μάθημα γραφής», αλλά:

  • Κρατάμε μαρκαδόρους, χρωματιστά μολύβια
  • Τραβάμε γραμμές, καμπύλες, κύκλους
  • Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας
  • Κολλάμε γράμματα, παίζουμε με ήχους
  • Δίνουμε νόημα σε αυτό που δημιουργούμε

Η γραφή ξεκινά από την ανάγκη έκφρασης όχι από τον πίνακα.

Συζήτηση – Έκφραση – Λογική

Το παιδί μιλά. Αλλά τώρα, μαθαίνει να δομεί λόγο με σκέψη.

• Μαθαίνουμε να εξηγούμε "γιατί"

• Ακούμε ενεργά όταν μιλάνε άλλοι

• Εμπλουτίζουμε λεξιλόγιο με καθημερινά θέματα

• Αναλύουμε μικρές καταστάσεις ("Τι έγινε όταν…;")

• Μαθαίνουμε να εκφράζουμε επιθυμία, απογοήτευση, προσδοκία

Ο λόγος γίνεται γέφυρα προς τον άλλον και προς τον εαυτό μας.

Ομάδα: εκεί που ανήκω

Στο Προ - προνήπιο, τα παιδιά:

• Μαθαίνουν να συνεργάζονται με στόχο

• Παίζουν με κανόνες που όλοι σέβονται

• Επιλύουν διαφορές με καθοδήγηση

• Δημιουργούν δεσμούς φιλίας

• Αντιλαμβάνονται ότι ο χώρος είναι κοινός, όχι μόνο δικός τους

Η τάξη γίνεται ο πρώτος “κοινωνικός μικρόκοσμος” με νόμους και ήθος.

Η σχέση με την παιδαγωγό αλλάζει

Το παιδί δεν βλέπει πια την παιδαγωγό μόνο ως φροντίδα. Τη βλέπει ως συνομιλητή, καθοδηγητή, πρότυπο.

Η παιδαγωγός:

• Ακούει με ουσία

• Προκαλεί σκέψη, όχι έτοιμες απαντήσεις

• Διαχειρίζεται συγκρούσεις με διάλογο

• Παρέχει όρια χωρίς έλεγχο

• Εμπνέει με το παράδειγμα

Το παιδί μαθαίνει όχι από αυτό που του λέμε, αλλά από αυτό που βλέπει να είμαστε.

Καθημερινότητα – Διατροφή – Ανάπαυση

Το παιδί:

• Τρώει στο τραπέζι με την ομάδα

• Μαθαίνει καλές συνήθειες διατροφής

• Ξεκουράζεται με σεβασμό στις ανάγκες του (π.χ. δεν αναγκάζεται να κοιμηθεί αν δεν χρειάζεται)

• Συμμετέχει στην καθαριότητα και τακτοποίηση της τάξης

Η αυτονομία καλλιεργείται μέσα από πράξεις, όχι εντολές.

Παρακολούθηση και φροντίδα

Συνεχίζεται η στενή συνεργασία με παιδίατρο, η ασφαλιστική κάλυψη και η υγειονομική επιτήρηση, με έμφαση στην πρόληψη, την καθαριότητα και τη συναισθηματική σταθερότητα.

Συνεργασία με γονείς

Το παιδί τώρα φέρνει στο σπίτι πιο πολλές ερωτήσεις, πιο πολλές εμπειρίες, πιο πολλές ιστορίες.

Οι παιδαγωγοί:

• Κρατούν ημερολόγια δραστηριοτήτων

• Συζητούν τακτικά με τους γονείς

• Προσφέρουν ανατροφοδότηση με προτάσεις για ενίσχυση της γλώσσας, της αυτονομίας και της κοινωνικής συμπεριφοράς

• Προετοιμάζουν τον γονέα για την ομαλή μετάβαση στο Νηπιαγωγείο

Τι κερδίζει το παιδί:

• Συναισθηματική ωριμότητα

• Σταθερή ρουτίνα

• Κοινωνικές δεξιότητες

• Επαφή με γλώσσα, λογική, δημιουργία

• Ικανότητα για αυτονομία

• Ισχυρότερη ταυτότητα

Γιατί η πραγματική προετοιμασία δεν αφορά τα γράμματα αφορά τον χαρακτήρα.

Βρεφονηπιακός Σταθμός "Ελένη Μπέλλου"

Φόρμα εγγραφής
logo paidikos