Blog Details

the role of routine in child development eleni bellou corfu

Ο ρόλος της ρουτίνας στην παιδική ανάπτυξη

Ευρετήριο

Εισαγωγή

Η ρουτίνα είναι κάτι που συχνά συνδέουμε με την πειθαρχία και τον προγραμματισμό. Ωστόσο, για τα παιδιά ειδικά σε προσχολική ηλικία η ρουτίνα είναι κάτι πολύ βαθύτερο: είναι η βάση της ασφάλειας, της ψυχικής ηρεμίας και της υγιούς ανάπτυξης.

Τι προσφέρει η ρουτίνα στα παιδιά

1. Αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας

Τα παιδιά χρειάζονται προβλεψιμότητα. Όταν ξέρουν τι έρχεται μετά το φαγητό, ο ύπνος, το παιχνίδι νιώθουν ασφαλή και μειώνεται το άγχος τους.

2. Ανάπτυξη αυτονομίας και αυτοπεποίθησης

Με την επανάληψη, το παιδί μαθαίνει να κάνει πράγματα μόνο του (π.χ. να βγάζει τα παπούτσια, να πλένει τα χέρια), ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή του.

3. Βελτίωση συμπεριφοράς

Όταν υπάρχει ρουτίνα, μειώνονται τα ξεσπάσματα και οι δυσκολίες μετάβασης. Το παιδί ξέρει τι να περιμένει και τι περιμένουν οι άλλοι από αυτό.

4. Προετοιμασία για το σχολείο

Η ρουτίνα είναι το πρώτο βήμα για να μάθει το παιδί πειθαρχία, συγκέντρωση και σεβασμό στον χρόνο και στους άλλους.

Παραδείγματα καθημερινής ρουτίνας

1. Πρωινό ξύπνημα – παντοφλάκια – πλύσιμο χεριών
2. Φαγητό σε συγκεκριμένες ώρες
3. Ώρα παιχνιδιού & ώρα ανάπαυσης
4. Αποχαιρετισμός στην τάξη – αποχώρηση με χαμόγελο

Πώς μπορούμε ως γονείς να χτίσουμε ρουτίνα

#Σταθερότητα στις ώρες (π.χ. ύπνου, φαγητού)
#Απλά βήματα, ίδια κάθε μέρα
#Χρόνος για μεταβάσεις (μην βιάζετε το παιδί)
#Ενίσχυση με λόγια και θετικό τόνο (“Μπράβο που έπλυνες τα χεράκια σου μόνος!”)

Πότε δεν βοηθά η ρουτίνα;

Όταν είναι υπερβολικά αυστηρή ή δεν λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες του παιδιού. Η ευελιξία είναι απαραίτητη το παιδί χρειάζεται και χώρο για εξερεύνηση.

Τι να θυμάστε

Η ρουτίνα δεν είναι περιορισμός. Είναι το «πλαίσιο» μέσα στο οποίο το παιδί μαθαίνει να ζει, να χαίρεται, να εξελίσσεται. Με απλά, επαναλαμβανόμενα βήματα, του προσφέρουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για να ανθίσει.

Αφήστε ένα σχόλιο

Your email address will not be published. Required fields are marked *